Muhasebe ve Denetim (Tezli/Tezsiz, Türkçe)

Işık Muhasebe ve Denetim Programı, muhasebe-denetim mesleğinde kariyer yapmayı ve/veya bağımlı veya bağımsız olarak muhasebe mesleğine katılmayı düşünen veya halen bu mesleği yürüten ve üst düzey kurumlarda görev almayı amaçlayan ancak işlerini aksatmak istemeyen profesyoneller için tasarlanmıştır. 

Program, işletme, iktisat, maliye, ekonometri bölümleri mezunlarının yanısıra, muhasebe ve finans alanında çalışmakta olan, iç denetim , bağımsız denetim ve adli muhasebe uzmanlığı alanlarında uzmanlaşmak ve uluslararası düzeyde mesleki bilgi ve deneyim sahibi olmak isteyen profesyonellere formasyon kazandırmayı hedeflemektedir. Kuramsal bilgilerin yanısıra, sektörde deneyimli öğretim üyeleri ile güncel uygulamalar ve sınıf içi tartışmalar sayesinde öğrencilere meslek alanlarında karşılaşacakları gerçek problemleri çözmeye yönelik bakış açıları kazandırır.

  • Tezli program, 24 aylık bir programdır.Mezuniyet için öğrencilerin 21 kredi değerinde 7 dersin (1 zorunlu ve 6 seçmeli) yanı sıra bir Seminer dersi (kredisiz) ile Yüksek Lisans Tezini başarıyla tamamlamaları gerekmektedir. Öğrenciler bir akademik danışman gözetiminde İşletme alanında bir konuda Yüksek Lisans Tezi çalışması yapar ve dönem sonunda jüri önünde sunar.
  • Tezsiz program, 12 aylık bir program olup, toplam 30 kredi değerinde 10 ders (1 zorunlu ve 9 seçmeli) ve Dönem Projesinden oluşmaktadır. Proje çalışması kredisiz olup, tamamlandığında başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.

Neden Işık Muhasebe ve Denetim?

  • İş yaşantısına devam ederken yeni bir mesleki uzmanlık alanında eğitim almanın sağladığı avantaj.
  • Kuram ve gerçek uygulama örneklerinin bileşimiyle oluşan ve uluslarası vizyonda ve güncel ders programı.
  • Sermaye Piyasası Kurulu ve Kamu Gözetimi Kurumu kapsamındaki kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu mesleki formasyon
  • Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik staj süresinden sayılması.
  • Üst düzey denetim kurumlarına başvurularında öncelik sağlamak.
  • Uygulama deneyimi ve kuramsal vizyonu olan öğretim üyelerinden optimum sayıda öğrenci grubu ile alınan dersler.