Sıkça Sorulan Sorular

Başvurular ile ilgili duyurular Yurtlar Müdürlüğü tarafından öğrencilere mail yoluyla ve Işık Üniversitesi web sayfasında yayınlanmaktadır. Yurt başvuruları http://yurtkayit.isikun.edu.tr/ web sayfamızdan online alınmaktadır.

Işık Üniversitesine kayıtlı öğrencilerimiz yurtlara başvuru yapabilirler.

Başvurunuz esnasında birlikte kalmak istediğiniz arkadaşınızın öğrenci numarasını belirttiğiniz takdirde, olanaklarımız ve yerleşim önceliklerimiz esas alınarak talebiniz karşılanabilir. Aynı talebin, birlikte kalmak istediğiniz arkadaşınız tarafından da yapılması ve tercih sıralamalarınızın da aynı olması gerekmektedir.

Yurt başvuru sonuç bilgileri başvuru sistemine girilmekte olup öğrenci mail adreslerine de gönderilmektedir.

Yurt yerleşimleri için Yurtlar Müdürlüğü tarafından belirlenen tarihler yerleşen öğrencilerimize e-mail gönderilir ve yurt başvuru sayfasında yayınlanır. Yerleşim için belirlenen tarihlerde öğrencilerimiz kendilerinden istenen belgelerini, yurt ve depozito ödeme dekontlarını eksiksiz teslim etmesi gerekir. Eksik belge olması durumda yurt yerleşimi yapılamaz. Yurtlardan son çıkış tarihi her dönemin sonunda gönderilen duyurularda belirtilmektedir.

Her dönem 1 defaya mahsus olmak üzere, oda değişikliği talebinizi dönem başlangıcını takip eden ilk ay içinde Yurtlar Müdürlüğüne iletebilirsiniz. Oda değişikliği talepleriniz, imkanlar dahilinde karşılanmaya çalışılacaktır.

Odanızı boşalttıktan sonra Yurtlar Müdürlüğü Ofisi'ne gelerek gerekli çıkış belgelerini imzalamanız ve oda anahtarınızı teslim etmeniz gerekmektedir.

Gerekli uyarı yapıldıktan sonra odada bulunan kişisel eşyalar atık olarak değerlendirilir, anahtar bedeli ilgili hesaba aktarılır.

Vakit kaybetmeden ilgili yurt ofisine giderek bilgilendirme yapılır, yönetim tarafından belirlenen ücret ödenir.

Yurt ücretinizi size bildirilen tarih ve banka hesabına yatırabilir, online olarak kredi kartı ile ödeyebilirsiniz. Taksitli ödemek isteyen öğrencilerimiz yurt ücretleri tablosunda belirlenen yurt ücretini anlaşmalı banka kredi kartları ile ödemelerini yapabilirler.

Yurt ücretlerine ortak mutfak kullanımı, ısınma, internet, sıcak/soğuk su, temizlik ve teknik hizmetler dahildir.

Her eğitim öğretim yılına ait yurt ücretlerini, belirtilen son ödeme tarihine kadar ödemeyen öğrencilerin yurtlarla ilişiği kesilir. Yurtlara yerleşim için gelen öğrenciler, istenen belgeleri yanlarında getirmek ve ödemeyi yapmış olmak zorundadırlar. Önceden belirtilen tarihlerde yurt ücreti ödemesini yapmayan öğrencilerimizin ilgili Yurtlar Müdürlüğü'nce yurtlarla ilişiği kesilerek, yurt hakkı yedekte bekleyen öğrencilere devredilir.

Yurtlarda, hayvan beslenmesine ve bulundurulmasına izin verilmemektedir.

Yurtlara gelirken sadece kişisel eşyalarınızı (nevresim takımı, şampuan, sabun, havlu, terlik, tuvalet kağıdı, deterjan v.b.) getirmeniz yeterlidir.

Ortak alanlar yurtlarda konaklayan öğrencilerimizin kullanımına 7/24 açık olduğu için bu alanlarda bırakılan/unutulan eşyaların sorumluluğu öğrencilerimize aittir.

Yurtlarda herhangi bir yere, bir duyuru ve/veya afiş asılmasına izin verilmemektedir.

Öğrencilerimizin odalarında kendileri dışında, aile bireyleri de dahil olmak üzere, kimsenin konaklamasına izin verilmez. Ancak öğrencilerimizin 1. dereceden yakınları (anne-baba-kardeş) konaklama talep etmeleri durumunda konaklamayı talep ettikleri tarihlerdeki uygunluk durumuna göre belirli bir ücret karşılığında Misafirhanemizde konaklayabilmektedirler.

Okuldan uzaklaştırma cezası alan veya kayıt donduran öğrenciler, yurtlarda da ikamet edemezler.

Yurt giriş ve çıkışları sırasında eşyalarınızın taşınması konusunda size yardımcı olabilecek personelimiz bulunmamaktadır. Her öğrenci kendi eşyasının taşınmasından sorumludur.

Odanızla ilgili arızaları http://hys.isikun.edu.tr/ sayfası üzerinden öğrenci mail ve şifreniz ile giriş yaparak ilgili birimlere iletebilirsiniz.

Odalarda, başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde müzik dinlenebilir, film seyredilebilir veya bilgisayar oyunu oynayabilirsiniz.

Güz döneminde yurtta kalan öğrencilerin, Bahar Dönemi için yurt başvuru yapmaları gerekmemektedir.

Yurt odası teslim edildikten ve hasar tespiti yapıldıktan sonra, form doldurulup, imzalanır. İlgili yurt ofisine teslim edilir.

Bahar döneminde yurtta kalmaya devam edecekseniz sömestr tatilinde detaylı temizlik yapıldığından, kişisel eşyalarınızı dolaba koyarak kilitlemeniz yeterlidir.

Yaz dönemi için; yaz okulu öğrencileri, staj yapacak öğrenciler ve üniversite bünyesinde bazı özel çalışmalara katılacak öğrenciler yurtlarımızda konaklayabilmektedirler. Staj ve özel çalışmalar için kalacak öğrencilerimiz için fakülte onayı istenmektedir. Yaz dönemi konaklama için başvuru tarihleri ve yapılacak işlemler öğrencilere mail yoluyla duyurulmaktadır.

Yurt Yönergesi'nde belirtilen kurallara uymayan öğrenciler hakkında, Yurt Disiplin Kurulu tarafından gerekli uyarı ve cezai işlem yapılır. Kural ihlallerinin öğrenci tarafından bu uyarı/kınama cezalarına rağmen devam ettirilmesi durumunda öğrenci yurtlardan çıkarılabilir ve bir daha yurtlara yerleştirilmeyebilir.

Kız yurtları ile ilgili bilgi almak için kizyurt@isikun.edu.tr adresine mail gönderebilir veya mobil 0549 748 30 05 telefondan iletişime geçebilirsiniz.
Erkek yurtları ile ilgili bilgi almak için erkekyurt@isikun.edu.tr adresine mail gönderebilir veya mobil 0531 161 32 33 nolu telefondan iletişime geçebilirsiniz.