Mechatronics Engineering is an interdisciplinary field of engineering science, which characterizes the interconnections between mechanical engineering, electrical/electronic engineering and computer science. Mechatronic engineering deal with the application of computer-based digital control techniques, through various electrical and electronic interfaces to achieve efficient mechanical functions and play an important role in different disciplines offering students a wide range of career choices. It is a new branch of engineering and the technological developments require such a student profile that has some experience in mechatronics design and mechatronics approach.
An academic program has been planned to offer a challenging, yet basic education to cater to various needs. It is designed to provide a knowledge of the basic physical sciences in the first year and an engineering science program in the second year.The basics of the mechatronics engineering discipline are introduced in the third year.Electives in the fourth year give the flexibility to concentrate. The study program culminates in a capstone design project which offeres an opportunity for solving real-world problems in a multi-disciplinary setting. In addition to 139 credit hours of formal course work, two industrial training sessions of total duration of 40 days are required to satisfy the BS requirement.
Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı Eğitim Amaçları
Işık Üniversitesi, Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı;
Işık Üniversitesi, Mekatronik Mühendisliği Lisans Programı öğrencilerinin Makine Mühendisliği Bölümünde gördükleri eğitim/öğretim sırasında aşağıdaki bilgi ve becerileri (çıktıları) kazanmalarını hedeflemektedir:
Madde No | Çıktılar |
---|---|
1 | a. Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi. |
b. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
2 | a. Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi. |
b. Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3 | a. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi. |
b. Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4 | a. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi. |
b. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5 | a. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. |
b. Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6 | a. Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. |
b. Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | |
c. Bireysel çalışma becerisi. | |
7 | a. Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
b. En az bir yabancı dil bilgisi. | |
c. Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi. | |
d. Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi. | |
e. Etkin sunum yapabilme becerisi. | |
f. Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8 | a. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. |
b. Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9 | a. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilgisi. |
b. Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10 | a. Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. |
b. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık. | |
c. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11 | a. Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi. |
b. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |