Kendimizi gelecekte nerede ve nasıl görmek istiyoruz? Bu soruların cevabını oluşturduğumuz vizyon hedefi ile açıklayabiliriz. Vizyon kısa, orta ve uzun vadede gerçekleşmesini istediğimiz hedeflerden oluşturulur. Belirlenen hedefler doğrultusunda adımlar atarak hedeflenen varış noktasına ulaşabilirsiniz.
Kariyer hedefini belirlemede yardımcı olacak sorular nelerdir?
*Kitap önerisi: 21-Yüzyıl-İçin-Ders-Yuval-Harar, Duygusal Zeka - Daniel Goleman, İnsan Mühendisliği - Nüvit Osmay
Cevabında net ol
İK uzmanının ilgisini çekmek için öncelikle kısa ve yalın bir şekilde tek cümle söyleyip, daha sonra bu cümleni destekleyecek örnekler vermelisin. Bu detaylandırma kısmını, zor durumlarla nasıl başa çıkacağını anlatarak değerlendirebilirsin. Sorunları nasıl çözdüğüne dair örnekler kullanarak, güçlü yönlerini ön plana çıkarabilirsin. Hatta burada mümkünse ölçülebilir sonuçlara yer vermelisin. Bu seni daha inandırıcı kılacaktır.
Cevabının başında olduğu gibi sonunda da etkili bir son cümle kullanmalısın. Örneğin; "Kısacası, tüm bunlar bana işimin birçok kısmı için faydalı bir ders oldu ve yeni çalışmalarımı şekillendirdi." gibi…
Bu soruyla İK uzmanının duymak istediği şey; nasıl başarısız olduğun değil, sorunu nasıl çözdüğündür. Görüştüğün pozisyonla ilgili işine yarayacak bir örnekten bahsedebilirsin.
Bu soru sana, kişiler arası, liderlik ve iletişim becerilerini sergileme şansı verir. Cevabının bu becerilerden en az ikisini vurguladığından emin ol.
Bu soru, beklenmedik bir durumla karşılaştığında nasıl aksiyon alabildiğini anlamak için sorulur. Bu nedenle yine başvuru yaptığın pozisyonun dinamiklerini göz önünde bulundurarak gerçek cevaplar vermelisin.
Genel olarak mülakatlarda gerçek bir hikaye anlatmak en iyisi. Karşı tarafın duymak istediklerini anlatmaya odaklandıkça gerçeklerden uzaklaşabilir, anlattıkların arasında tutarsızlıklar oluşturabilirsin. Bu da işe alınma fırsatını kaçırmana neden olabilir; çünkü İK uzmanlarının kimin yalan söylediğini anlaması çok zor değildir. Sen en iyisi kendine bir iyilik yap ve dürüst ol.
Kaynak: Forbes