Sıkça Sorulan Sorular

Tüm Akademik Birimlerin kayıt koşulları ÖSYM Kılavuzunda ve Üniversitemiz web sayfasında ilgili dönemlerde yayınlanır.

e-kayıt yaptırmak isteyenler YÖK'ün e-Devlet üzerinden sunduğu birçok hizmetin yer aldığı sayfada bulunan "Üniversite e-Kayıt" uygulamasını tıklayarak, "https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit" adresi üzerinden işlem yapabiliyor.

ÖSYM‘nin belirlediği tarihler içinde kayıtlarını tamamlamayan adaylar, Üniversiteye kayıt haklarını kaybedecektir. Bu tarihler ÖSYM tarafından ilan edilmekte olup, Üniversitemiz tarafından değişiklik yapılması mümkün değildir. Devlet Politikaları kapsamında ‘’kayıt sürecine uzama olması halinde’’, kayıt işlemleri gerçekleşebilecektir.

Öğrencilerin kayıt işlemlerini şahsen yapmaları gerekir. Kayıt yaptıracak öğrencinin kayda gelememesi durumunda öğrenci 18 yaşından küçük ise, anne veya babası kayıt işlemlerini gerçekleştirebilir. Herhangi başka bir akraba vb. bir kişi, vekaletname ile kayıt işlemi gerçekleştirebilir. 18 yaş ve üzerindeki öğrencilerin kayıt işlemlerini bir başkasının yapabilmesi için, o kişiye noter tasdikli vekaletname vermesi gerekmektedir. Öğrenci yerine kayda gelen kişilerin yanlarında nüfus cüzdanlarını bulundurmaları gerekmektedir.

Ön lisans programlarının en az bir yarıyılını, lisans programlarının en az iki yarıyılını tamamlayan öğrenciler özel öğrenci olarak başvurabilir.
Özel öğrencilik ilgili programda doğrudan derece elde etmeye yönelik bir eğitim olmayıp süresi iki yarı yılı geçemez.

Özel öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz. Özel öğrenci statüsünde başvuran adayların, eğitim dili %100 olan İngilizce programlarda, Senatoca belirlenmiş yabancı dil seviyesine ilişkin koşulları yerine getirmiş olması gerekir.

Özel öğrencilere kayıtlı oldukları dersleri ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir. Bu belge diploma veya derece anlamı taşımaz.

Enstitü, sunulan derslerdeki özel öğrenci kontenjanlarına bir üst sınır getirebilir. Lisansüstü programlara kabul edilen öğrencilerin özel öğrenci olarak aldığı ve başarılı olduğu derslerin muafiyet işlemlerinde, muafiyet verilen dersler ilgili lisansüstü eğitiminde verilen derslerin %50’sini geçemez. Özel öğrencilerden alınacak ücretler Üniversite Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir.

Özel öğrencilik konusu YÖK ve Işık Üniversitesi ilgili yönetmeliklerince yürütülür.

Lisans ve Ön lisans programlarımıza yabancı uyruklu öğrenci kabulü, YÖK'ün ilgili yönetmelik hükümleri ve Senato tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar çerçevesinde yapılır. Yabancı Uyruklu öğrenci kontenjanlarına, başvuru tarih ve koşullarına www.isikun.edu.tr web sayfasından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Uluslararası Ofis https://www.isikun.edu.tr/international linkinin altından ulaşabilirsiniz.

Üniversitemiz dikey geçiş yolu ile öğrenci kabul etmektedir. Kontenjanlar ve puanlarla ilgili bilgileri ÖSYM tarafından hazırlanan Dikey Geçiş Kılavuzu'ndan kontenjanlarımızı isewww.isikun.edu.tr sayfamızdan Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı linki altından takip edebilirsiniz. Kontenjan ve koşullar 2023 DGS Kılavuzunda yayınlanacaktır. 

YÖK tarafından denkliği belirlenen yurtiçi veya yurtdışı bir yükseköğretim kurumunun eşdeğer bir lisans programından ya da merkezi puan ile yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, YÖK'ün "Yükseköğretim Kurumları Arasında Ön lisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri dikkate alınarak, Yönetmelik tarafından belirlenen esaslar ve kontenjanlar çerçevesinde yapılır.

Yatay Geçiş Kontenjanları her Akademik senenin başında ve yarıyıl başlarında www.isikun.edu.tr sayfasında yayınlanır.

2024-2025 Akademik yılı Yatay Geçişleri Güz yy ve Bahar yy için 2024-25 yılı Akademik Takvimde belirtilen süreç içinde gerçekleşecektir.

Akademik Takvim

Üniversitemizde öğrenim dili Fakültelerde, Türkçe lisans programlarında %100 Türkçe, İngilizce lisans programlarında %100 İngilizcedir. Meslek Yüksek Okulunda ise eğitim dili tamamen Türkçedir. Üniversiteye kayıt olan öğrencilerin eğitim dili İngilizce olan programlara öğrenimlerine başlayabilmeleri için İngilizce yeterliliklerini kanıtlamaları gerekir.

Bu yeterliğe haiz olan öğrenciler Hazırlık sınıfını atlayarak, normal öğrenime başlayabilirler.

Üniversitemiz, öğrencilerine ana lisans programlarına ek olarak ikinci bir dalda lisans diploması alma, ya da bir yan dal programında öğrenim görme olanağı tanımıştır. Işık Üniversitesi lisans ve ön lisans öğrencileri, istedikleri ve gerekli koşulları yerine getirdikleri takdirde "Çift Ana dal" (double major) ve "Yan dal" (minor) programlarına girebilmektedirler. Her yarıyıl başında çift ana dal ve yan dal kontenjanları resmi web sayfasında Akademik Kurul kararlarınca ilan edilir.

Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile iş birliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği Yaşam boyu Öğrenme (LLP) programıdır. Yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile ortak projeler üretip hayata geçirmeleri; kısa süreli öğrenci ve personel değişimi yapabilmeleri için karşılıksız mali destek sağlamaktadır. Bunun yanı sıra yükseköğretim sistemini iş dünyasının gereksinimlerine uygun olarak geliştirmek ve üniversite mezunlarının iş dünyasında istihdam edilebilirliğini arttırmak amacıyla yükseköğretim kurumları ile çalışma çevreleri arasındaki ilişkilerin ve iş birliğinin arttırılmasını da teşvik etmektedir.

Erasmus programı çerçevesinde Işık Üniversitesi ile web sayfasında linki bulunan Avrupa yükseköğretim kurumları arasında ikili iş birliği anlaşmaları imzalanmıştır. http://www.isikun.edu.tr/international/incoming/student-mobility/erasmus

  • Askerlik sevk işlemleri 1111 Sayılı Askerlik Kanununa ve ilgili mevzuatlara göre yapılır.
  • Üniversiteye kayıtlı olan öğrencilerin askerlik işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (ÖİDB) tarafından Öğrenci Bilgi Sistemleri ve YÖKSİS aracılığı ile elektronik olarak yürütülür.
  • Öğrencinin bilgileri Üniversiteye kayıt yaptırmasından itibaren YÖKSİS’e işlenir ve Askeri Makamlar öğrencinin kayıt durumunu YÖKSİS üzerinden görüntüleyerek işlemleri gerçekleştirir. Öğrenci askerlik ile ilgili güncel durumunu E-Devlet üzerinden görüntüleyebilir.
  • Erkek öğrencilerimizin mezun olduktan sonra 2 ay içerisinde mezuniyet belgeleri ile birlikte askerlik şubelerine başvurmaları gerekmektedir.

Yurt dışına eğitim amacı ile çıkmak için pasaport çıkartmak isteyen öğrenciler Üniversite adına eğitime katılıyorlar ise, (staj, fuar vs.) öğrenci belgesi alarak, İstanbul Valiliği İl Emniyet Müdürlüğü’ ne teslim ederler.

Ayrıca Devlet Politikaları kapsamında Üniversitede öğrenci olduğunu belgeleyen, 25 yaşını geçmemiş her öğrenci harçsız pasaport çıkarabilmektedir.

Yaz eğitimine devam etmek zorunlu değildir. İsteğe bağlıdır.
 

Şile kampüsümüz içerisinde, Yurtlarımız bulunmaktadır.

  • Üniversitemizde Şile ve Maslak Kampüsü olmak üzere iki yerleşkemiz mevcuttur.
  • Maslak Kampüsünde, Lisansüstü Eğitim Enstitümüz ve Meslek Yüksek Okulu programlarımız yer almaktadır.
  • Şile Kampüsünde ise, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültemiz, Mimarlık, Sanat ve Tasarım Fakültemiz, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültemiz yer almaktadır.

Üniversitemiz yönetmelik ve yönergeleri resmi Web sayfamızda ve öğrenci el kitabımızda yer almaktadır.

Öğrencilik ile ilgili aklınıza gelebilecek her türlü soru için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

oidbofis@isikun.edu.tr

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı 2024