Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Erasmus+ and Exchange

2024-2025 Akademik Yılı Erasmus+ Staj Hareketliliği Nihai Hibe Dağıtım Listesi/ 2024-2025 Academic Year Erasmus+
Read More
2024-2025 Akademik Yılı Erasmus+ Staj Hareketliliği Nihai Hibe Dağıtım Listesi/ 2024-2025 Academic Year Erasmus+
2024-2025 Akademik Yılı Erasmus+ Staj Hareketliliği Nihai Hibe Dağıtım Listesi/ 2024-2025 Academic Year Erasmus+
Read More
2024-2025 Akademik Yılı Erasmus+ Staj Hareketliliği Nihai Hibe Dağıtım Listesi/ 2024-2025 Academic Year Erasmus+

Hakkımızda

ERASMUS+ VE GLOBAL DEĞİŞİM PROGRAMLARI

Işık Üniversitesi, Avrupa'daki 22 farklı ülkedeki 100'den fazla ortak üniversiteyle yaptığı anlaşmalar aracılığıyla, Erasmus+ Programı kapsamında öğrencilerine eğitim ve kültürel ufuklarını genişletmeleri için Avrupa'da çeşitli eğitim fırsatları sunmaktadır. Erasmus+ Programına katılan öğrenciler, Işık Üniversitesi'nin ortak üniversitelerinde bir yarıyıl veya tam bir akademik yıl geçirebilirler. Erasmus öğrencileri AB hareketlilik hibelerinden yararlanabilirler. Erasmus+ programlarının yanı sıra Işık Üniversitesi öğrencilerine ABD, Meksika ve Güney Kore'de de yurtdışı eğitim fırsatları sunmaktadır.

Incoming Students
Gelen Öğrenciler

Işık Üniversitesi, 1996 yılında Türkiye'nin en eski eğitim kurumlarından biri olan Feyziye Mektepleri Vakfı tarafından kurulmuş olup, ilk olarak 1885 yılında Feyz-i Subyan Mektebi adını almış, daha sonra Mustafa Kemal Atatürk'ün onayıyla Işık adını almıştır.. 

Detaylı İncele

Outgoing Students
Giden Öğrenciler

Staja ev sahipliği yapacak kuruluşlar; Erasmus+ Program Rehberinde belirtilen işletme tanımına uyan işletmeler, eğitim merkezleri, araştırma merkezleri ve diğer kuruluşlar. Staj yapılabilecek ülkeler; Almanya, Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka...

Detaylı İncele

BT_02

Ortak Üniversiteler

Anlaşmalı olduğumuz üniversitelerin listesine aşağıdan ulaşabilirsiniz.

Erasmus Bölüm Koordinatörleri

Ortak Üniversiteler

 

 

Erasmus+ Personel Hareketliliği

Işık Üniversitesi, ortak ve potansiyel kurumlardaki akademik ve idari personeli Erasmus+ Personel Öğretim ve Eğitim Hareketliliği'ne başvurmaya teşvik etmektedir.

Eğitim Hareketliliği kapsamındaki idari birimlerde iş gölgeleme fırsatları için lütfen Uluslararası Ofis ile iletişime geçin: international@isikun.edu.tr Ofis, talebinizi ilgili departmanlara yönlendirecek ve en kısa sürede size geri dönüş yapacaktır.

Öğretim fırsatları için lütfen ilgili bölüm koordinatörü ile iletişime geçin ve Uluslararası Ofis e-posta adresini kopyalayın.

 

ERASMUS / DEĞİŞİM PROGRAMLARI BÖLÜM KOORDİNATÖRLERİ
BÖLÜMİSİMTELEFONE-MAIL
FİZİKİSMAİL KARAKURT444 07 99 - 7185ismail.karakurt@isikun.edu.tr
MATEMATİKBANU UZUN444 07 99 - 7176banu.uzun@isikun.edu.tr
BEŞERİ BİLİMLER VE SOSYAL BİLİMLERMARAL EROL JAMIESON444 07 99 - 7284maral.erol@isikun.edu.tr
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ/MISGÜLAY ÜNEL444 07 99 - 7188gulay.unel@isikun.edu.tr
BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİEMİNE EKİN444 07 99 - 7144emine.ekin@isikun.edu.tr
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİDEVRİM AKÇA444 07 99 - 7194devrim.akca@isikun.edu.tr
ELEKTRİK VE ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİONUR KAYA444 07 99 - 7133onur.kaya@isikun.edu.tr
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİSEDA BAŞ GÜRE444 07 99 - 7274seda.gure@isikun.edu.tr
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİERKİN DİNÇMEN444 07 99 - 7140erkin.dincmen@isikun.edu.tr
ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖZLEM KAYHAN PUSANE444 07 99 - 7118ozlem.pusane@isikun.edu.tr
İŞLETME YÖNETİMİASLI TUNCAY ÇELİKEL444 07 99 - 7219asli.tuncay@isikun.edu.tr
PSİKOLOJİELİF YILDIRIM444 07 99 - 7196elif.yildirim@isikun.edu.tr
EKONOMİBİLGEN SUSANLI444 07 99 - 7116bilgen.susanli@isikun.edu.tr
MİMARLIKSILA DURHAN444 07 99 - 7166sila.durhan@isikun.edu.tr
MODA VE TEKSTİL TASARIMIAYŞE GÜNAY444 07 99 - 1012ayse.gunay@isikun.edu.tr
ENDÜSTRİYEL TASARIMSİNEM BAHAR TUNÇELLİ444 07 99 - 6062bahar.tuncelli@isikun.edu.tr
GÖRSEL SANATLARÖMER EREN KOYUNOGLU444 07 99 - 6178eren.koyunoglu@isikun.edu.tr
GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BANU İNANÇ UYAN DUR444 07 99 - 6190inanc.uyan@isikun.edu.tr
SİNEMA VE TELEVİZYONBURAK YILMAZ444 07 99 - 6213burak.yilmaz@isikun.edu.tr
İÇ MEKAN TASARIMI (GÜZEL SANATLAR)GÜLRU KOCA444 07 99 - 6162gulru.koca@isikun.edu.tr
İÇ MEKAN TASARIMI (MİMARLIK)TUNCA GÜZEOĞLU444 07 99 - 7244tunca.guzeloglu@isikun.edu.tr

ERASMUS+ STAFF MOBILITY FOR TEACHING AND TRAINING

2018 BAŞVURU ÇAĞRISI

Başvuru:

2018-2020 Erasmus+ Proje Dönemi Personel Hareketliliği başvuru dönemi 21.12.2018 - 21.01.2019 tarihleri arasında olacaktır. Lütfen başvuru formunu (Ek 1) doldurduktan sonra Uluslararası Ofis'e başvurunuz. Kabul mektubunuz varsa lütfen başvuru formuyla birlikte teslim ediniz. Seçim Kriterleri ve Prosedürü: Tüm başvurular Üniversite Senatosu tarafından onaylanan Erasmus + Personel Hareketliliği Öğretim - Eğitim Kriterleri (Ek 2) çerçevesinde Erasmus + Hareketlilik Seçim Komisyonu tarafından değerlendirilecektir. Seçim Komisyonu üyeleri aşağıdaki gibidir: 1. Prof. Dr. Ercan Solak (Üye) 2. Dr. Levent İncedere (Üye) 3. Selin Demir (Üye) 4. Doç.Dr. Özlem Kayhan Pusane (Yedek üye) 5. Selcen Gray (Yedek üye) Hareketliliğin Süresi Kurumumuzun Erasmus+ bütçesinin etkin bir şekilde kullanılabilmesi ve daha fazla personelin hareketlilik programından yararlanabilmesi için 5 gün faaliyet ve 1 gün seyahat olmak üzere toplam en fazla 6 gün hibe desteği sağlanacaktır. Ulusal Ajans kurallarına göre personel hareketliliği için faaliyet süresi seyahat hariç en az 2 ardışık iş günü ve en fazla 2 ay olmalıdır. Ders Verme Hareketliliği Geçerli bir hareketlilik olarak kabul edilebilmesi için hareketliliğin kalış süresince en az 8 ders saatinden oluşması gerekmektedir. Personel Eğitim Hareketliliği Personel Eğitim Hareketliliği tam zamanlı bir program olup, hibeler tam zamanlı eğitim günleri için verilmektedir. Bu nedenle Personel Eğitim Hareketliliği Anlaşması'nın (Eğitim İçin Hareketlilik) eğitim programı gün bazında belirtilmelidir.

Country GroupHost CountriesDaily Amount
1. GroupUnited Kingdom, Denmark, Finland, Ireland, Sweden, Iceland, Liechtenstein, Luxembourg, Norway€153
2. GroupGermany, Austria, Belgium, France, Southern Cyprus, Netherlands, Spain, Italy, Malta, Portugal, Greece€136
3. GroupBulgaria, Czech Republic, Estonia, Croatia, Latvia, Lithuania, Hungary, Macedonia, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia€119

Travel Support

The travel distance for each participant is calculated by the following, Distance Calculator provided by the European Commission:

Distance in kmGrant amount (Euro)
10-99 km€20
100 - 499 km€180
500 - 1999 km€275
2000 - 2999 km€360
3000 - 3999 km€530
4000 - 7999 km€820
8000 km and above€1.500

FAQ ?

Erasmus is a student exchange program conducted by the European Union that encourages cooperation with higher education institutions in Europe. It provides university students with an internship and study experience in another European country. Students meet different cultures, experience abroad and discover learning opportunities thanks to the exchange between countries.

Associate, Bachelor, Master and Doctorate Program students can apply the Erasmus + program. General Conditions for application are below;

  • Being a full time student 
  • Grade Point Average: 2.20 (Associate degree, Undergraduate) 2.50 (Postgraduate) 
  • At least 2.20/4.00 of an associate degree graduation grade for students who have not yet had a transcript at the application stage, and who transfer from associate degree; 2-For first year students, a high school graduation grade of at least 75/100 
  • Sufficient number of ECTS load (30 ECTS for one semester) 
  • If the Erasmus activity has been participated before, the total duration should not exceed 12 months.

Students can follow the application calls announced on the Website of Işık University and complete the application steps with the documents requested.

Student elections are decided by the Erasmus Selection Committe according to the selection criteria specified in the Erasmus Application Manual by the National Agency. Erasmus student selection will be from the students who have the minimum conditions required, and according to the ranking of the scores from the highest point by taking into consideration the evaluation criteria and weighted scores announced by the National Agency.

Students can participate in the following Program countries for study and traineeship mobility programs:

1 and 2 Group Program CountriesUK, Denmark, Finland, Ireland, Sweden,Iceland, Liechtenstein,
Luxembourg, Norway, Germany, Austria, Belgium, France, Southern, Cyprus, the Netherlands, Spain, Italy, Malta, Portugal, Greece
3 Group Program CountriesBulgaria, Czechia, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Croatia,
Slovenia, Poland, Serbia, Romania, Slovakia, Macedonia

Partner universities and quota lists can be accessed from the link;

https://mobility.isikun.edu.tr/KION.UI.Web.ExchangeProgram/Public/AgreementList.aspx?pId=7317

Application calls are opened in February each year for Study and Internship mobility. During the year, announcements are also published for internship mobility and staff mobility. You can follow the announcements on the main website and international office page.

Travelling procedures such as issuing passport, obtaining visa, arranging accommodation are the responsibilities of the students and should be carefully completed. In some cases, further support - when necessary- will be given by the relevant units.

Within the frame of internship mobility, students can participate in internship mobility within 12 months after graduation on the condition that application is made and selected before graduation.

Students can participate in both programs at the same time or different time. In case of applying at the same time, “-10 points” is applied in the evaluation and it is leave to the student's choice for which mobility it will be applied. Students can participate in mobility within the frame of the program for 12 months in every education level (Associate, Bachelor, Master, and Doctorate). Traineeship periods are minimum 2 months and maximum 12 months. Qualifying a grant and how long you can receive a grant will be announced after the evaluation-selection processes.

Students who will participate in study mobility are required to have 30 ECTS for 1 semester and 60 ECTS for 1 academic year. Full recognition is provided for the courses taken by the students at the partner university.

The amount of Erasmus grant to be given to students is determined by the National Agency every year according to the countries. Grant amounts according to countries and mobility type are as follows. In case the amount of grant allocated to our university is sufficient for all selected students, grants are calculated according to the course start and final week end dates in the academic calendar of the partner universities, and according to the dates in the acceptance letter for internship mobility and specified in the grant agreement.

 Study
(Monthly)
Traineeship
(Monthly)
1 and 2 Group Program Countries600 €750 €
3 Group Program Countries450 €600 €

Students can participate in Erasmus Exchange without a grant. The student must have the minimum requirements to apply. They should follow the processes and get involved in the evaluation process as students with a grant. The only difference is that no grant payments are made.

The students have the status of "Erasmus Candidate Student" with the announcement of the official results after the election. Candidate students must submit their documents to the International Office. Grant agreement is signed with the student, showing the mobility dates and full grant. 3 month payments are made for internship mobility, and 3 month payments are made at the first stage for learning mobility. Payments are made to the student's Akbank Euro account.