Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Oturum İzni

Türkiye'deki uluslararası öğrenciler, Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu uyarınca öğrenci tipi oturma izni almak zorundadır. Bu izin, öğrencilere öğrenimleri süresince Türkiye'de kalma hakkı verir. Tüm uluslararası öğrenciler yasal kalış süreleri içerisinde öğrenci oturma izni başvurusunda bulunmalıdır. Süreci başlatmak için öğrenciler https://e-ikamet.goc.gov.tr/ web sitesinde çevrimiçi oturma izni başvurusunu tamamlamalıdır. Başvurunun ardından, çevrimiçi başvurudan itibaren 13 gün içinde gerekli belgeleri Uluslararası Ofise teslim etmelidirler. Gerekli belgelerin listesini sayfanın alt kısmındaki Beyan/Kontrol belgesinde görebilirsiniz. Tüm gerekli belgeleri zamanında derleyip teslim etmek öğrencilerin sorumluluğundadır.

Son altı ay içinde e-ikamet web sitesi üzerinden iki kez oturma izni başvurusunda bulunmuş ve tamamlanmış ve doğru dosyalarını teslim etmemiş öğrenciler yeni başvuruda bulunamazlar. Ülkelerine geri dönmeleri gerekir.

Bilgi sahibi olmak için öğrencilere Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile ilgili güncellemeler için Göçmenlik Ofisi'nin resmi web sitesini düzenli olarak kontrol etmeleri önerilir (https://e-ikamet.goc.gov.tr/)

Her hafta öğrencilerden ikamet izni dosyalarını Salı günleri Şile Kampüsü Uluslararası Ofisi'nde kabul etmekteyiz.

İKAMET İZNİ BAŞVURU ADIMLARI:

1) Çevrimiçi Başvuru

Başvurunuzun ilk adımı https://e-ikamet.goc.gov.tr üzerinden çevrimiçi başvuruda bulunmaktır. Vizeniz veya yasal kalış hakkınız sona ermeden önce ilk başvuru olarak başvuruda bulunmalısınız. Mevcut bir ikamet izni kartınız varsa ve süresi dolmamışsa, son kullanma tarihinden 59 gün öncesinden uzatma başvurusunda bulunabilirsiniz. Çevrimiçi başvuruyu tamamladıktan sonra, aşağıdaki adımları tamamlamak ve dosyanızı teslim etmek için 13 gününüz vardır. Bu nedenle, mevcut oturma izni kartınızın son kullanma tarihini göz önünde bulundurarak 13 günlük başvuru sürecine hazırlanmanızı rica ederiz. 

Uyarı: Online başvurunuzu yaptıktan sonra sistem sizlere otomatik olarak ileri tarihli bir randevu tarihi verecektir. Bu randevu tarihi eski işleyişin bir parçasıdır. Lütfen göz ardı ederek 13 gün içerisinde dosyanızı Uluslararası Ofise teslim ediniz.

2) Gerekli Dosyaları Toplayın

  • Çevrimiçi başvuru formunuzun çıktısı (çevrimiçi başvuruyu tamamladıktan sonra indirmeniz gerekir, parmak izlerinizi verdikten sonra üstüne parmak izi kodu yazacaklar)
  • Parmak izi için size en yakın göç idaresine gidebilirsiniz.(Eğer parmakizi numaranız çevrimiçi başvuru formunda otomatik çıkıyorsa, parmak izi almanıza gerek yoktur.)
  • Beyan/Kontrol belgesi (yazdırmalı ve formu doldurmalısınız)
  • 4 adet biyometrik vesikalık fotoğraf
  • Pasaport (orijinal pasaportunuzu göstermeniz gerekmektedir)
  • Pasaport sayfalarının fotokopisi (fotoğrafınızın olduğu sayfa, geçerlilik ve son kullanma tarihlerinin yazılı olduğu sayfa ve Türkiye tarafından son giriş damgası)
  • Aktif vize sayfası fotokobisi(Aktif vizesi olmayanların vize sayfalarına gerek yoktur)
  • Aktif Öğrenci Durumunuzu gösteren Türkçe Öğrenci Belgesi (son 1 ay içerisinde alınmış olmalı, e-kampüsten talep edebilir veya e-devletten temin edebilirsiniz)
  • Türkçe Sağlık Sigortası Poliçesi (en az bir yıl geçerli olmalı)
  • 810 TL İkamet izni kartı ücret makbuzu
  • E-vize çıktısı (e-vizesi olan öğrenciler için)
  • Yenileme başvurusunda bulunuyorsanız Önceki İkamet İzni Kartının fotokopisi (ön ve arka yüzleri)
  • PTT'den alabileceğiniz NENS başvuru formu (Yabancı kimlik numarası olan tüm öğrencilere yöneliktir)
  • İkametgah Belgesi

E-devleti olanlar ve adres tescili yapanlar için ‘’Yerleşim Yeri Belgesi’’ (Son 1 ay içerisinde alınmış olmalı)

Üniversite yurtlarında kalıyorsanız, yurt yönetiminden yurt belgesi almalı ve ilgili kişiye imzalatmalısınız.

Kendi evinizde kalıyorsanız, tapu belgesinin bir kopyası (uzatma başvuruları için "ikamet yerini gösteren belge ve fatura" yeterlidir).

Otel, dış yurt vb. konaklama yerlerinde kalıyorsanız, bu yerlerde kaldığınızı gösteren QR kodlu belge veya kaşeli ve imza sirküleri içeren belge ve ayrıca kalış süresine ait ödemeyi gösteren bir ödeme makbuzu gibi bir belge Kiralık bir dairede kalıyorsanız, ev sahibiniz ile noterde, noter onaylı bir kira sözleşmesi almalısınız.

Birisinin yanında kalıyorsanız ve kira ödemiyorsanız, taahhüt verenin noter tasdikli bir taahhütnamesi (Taahhüt veren Türk vatandaşı ve evli ise, eşin de noter tasdikli taahhütnamesi) almalısınız. Aynı zamanda taahhüt verenin e-devletten yerleşim yeri belgesi, noter onaylı kira sözleşmesi veya tapu belgesinden birisini eklemelisiniz. Bununla birlikte son 3 ayda taahhüt verenin adına gelen elektrik,doğalgaz veya su faturasını da eklemelisiniz.

Bir kişi en fazla 2 kişiye taahhütte bulunabilir.

2) 18 yaşından küçük öğrenciler ayrıca şunları da sunmalıdır

  • Muvafakatname: Işık Üniversitesi'nde eğitim görmenize ve Türkiye'de yaşamanıza izin veren ebeveynleriniz tarafından yazılmış bir muvafakatname düzenlemelisiniz. Muvafaktaneme’de ebeveynlerin öğrenciye Türkiye'deki Işık Üniversitesi'nde eğitim görmesine izin verdiği ve öğrenciyi maddi olarak destekleyeceği belirtilmelidir. Apostil içermeli ve Türkiye'de resmi olarak Türkçe'ye çevrilmelidir. Noter tarafından onaylı bir kopyasını almalısınız. Apostil anlaşması olmayan bir ülkeden geliyorsanız veya apostil yaptırmadıysanız, Türkiye'deki bir noter tarafından tercüme edilip onaylatıldıktan sonra İstanbul'daki konsolosluğunuzdan ve Türkiye'deki kaymakamlık veya valilikten da onay almalısınız.
  • Doğum Belgesi: Ülkenizden apostilli bir doğum belgesi almalısınız. Apostil içermeli ve Türkiye'de resmi olarak Türkçe'ye çevrilmelidir. Noter tarafından onaylı bir kopyasını almalısınız. Apostil anlaşması olmayan bir ülkeden geliyorsanız veya apostil yaptırmadıysanız, Türkiye'deki bir noter tarafından tercüme edilip onaylatıldıktan sonra İstanbul'daki konsolosluğunuzdan ve Türkiye'deki kaymakamlık veya valilikten da onay almalısınız.
Related Documents